19 de febr. 2009

una mirada crítica a Street fighter IV

Ai, ai, m'he deixat emportar per el "hype" d'Internet. Aquests dies la xarxa va plena de comentaris molt favorables d'Street Fighter IV i sembla que no hi ha memòria històrica o que la gent oblida ràpidament deu anys de res.

Sembla que va ser ahir, Capcom es va fer amb un lloc al mercat -i als nostres cors-, traient la versió per Super Nintendo d'Street Fighter 2 Turbo. Una meravella que va fer que SEGA el volgués, a qualsevol preu, a la Megadrive. Una aventura que va tenir un final feliç i un desenllaç fatal: Super Street Fighter 2, probablement el videojoc més jugat per un servidor i el més difícil de la llavors curta experiència amb els videojocs: enfrontament final amb Bison.

Després va venir l'evolució. Van començar a manegar la barra d'especials, van intentar portar Street Fighter EX a les 3D, el van barrejar amb Spiderman i van llençar una gran continuació, Street Fighter 3, i una saga alternativa increíble, Street Fighter Alpha, del que curiosament ningú se'n recorda.

Aquí va morir Street Fighter, es va tornar massa complicat, el tema del "parry" era només per grans mestres però va crear afició. Una afició que va veure com Guilty Gear i King of Fighters es feien amb un tros del nostre cor. I una afició que inclou un personatge gras, noies voluptuoses, adolescents menstruades i guapos de fràgil aparença i fàcil mastegot. Heu vist el nou vídeo de Tekken 6? Coneixeu el "king of fighters 95"? Potser llavors m'enteneu.

Veure que deu anys després Guile encara fa l'helicòpter ajupit 2 segons i tirant amunt no sé si em fa gràcia o ganes de plorar. Sort que me l'he reservat a play.com i em tornaré a viciar només que arribi a casa meva!

2 comentaris:

Nacho L ha dit...

Jo he sentit moltes crítiques a l'Street Fighter, per part dels fans precissament per ser massa "facil", pero trobo que hi havía lloc per un joc de lluita accessible.

Jo també l'estic esperant del Play.com i tinc moltes ganes de mastegots a ma oberta.

Gustavo Benéitez ha dit...

el meu arriba aquesta setmana ;-)