1 de nov. 2007

El fenomen Jade Raymond

Als últims anys estem veient una mena d'inversió en la publicitat dels videojocs. Abans era molt difícil trobar-te un anunci en una revista d'un joc si no era que estava a punt per sortir, i només les superproduccions es podien permetre aquest luxe.

Ara, des que l'E3 o el Tokyo Game Show s'han fet populars, és molt habitual que els caps de premsa de les productores de videojocs organitzin actes promocionals o directament viatgin per parlar amb els mitjans de comunicació.



Fa més o menys un any Marc Reign, vicepresident de Epic Games, va començar un "tour de force" per tot el món parlant de les bondats de Gears of War per la 360 i Unreal Tournament per PC i PS3. Des de llavors són unes quantes les imatges públiques que s'associen a jocs, destacant la presència de Jade Raymond.

No és que em desagradi aquesta noia, ben al contrari, és molt maca i una foto seva val més que mil·lions de paraules meves. Però no m'agrada aquest rebombori que genera i que crec és més producte dels mitjans. En aquesta entrevista: Jade Raymond en Madrid el titular és prou eloqüent, Jade Raymond en comptes de "Assassin's creed", la qual cosa em fa pensar si la polèmica de les noies de l'E3 no té a veure amb les noies Hugo Boss del torneig de tennis de Madrid.



L'únic que vull en realitat és que les empreses de marketing que porten les campanyes de publicitat dels jocs actuals no se n'oblidin de qui són Suzuki, Miyamoto, Naka, Sid Meier, Mechner, Ancel, Raynal, Molyneux i tants altres. Assassin's creed té al darrera Ubi Soft Montreal, coneguts per exemple per fer la trilogia "Prince of Persia" apareguda a GC, PS2, PC i XBox, però tothom comença a parlar d'aquest joc com el joc de Jade Raymond, i a mí això em sona molt a "papel couché".

2 comentaris:

Albert ha dit...

hehe!

Segon post dedicat a la Jade.

Gustavo Benéitez ha dit...

Sí, és que aquesta noia està de moda ;-)