26 d’abr. 2008
GTA IV
Tots sabem que les exclusivitats, com les lleis, estan per trencar-les. Sony va comprar els drets de GTA però després de sis mesos van aparèixer les versions PC i Xbox. Estic segur que buscaran la volta per treure els mateixos mapes extres en PS3 i PC; o directament paguen i punt.
Veieu els fòrums de meristation, revista digital en castellà important. 338 pàgines d'una entrada dedicada al joc. I encara no és a la venda, tot i que alguns ja presumeixen de que el tenen, qui sap com, qui sap quina botiga els hi ha venut.
En fi, Albert, que si els teus fills poguessin triar entre Wii Fit i GTA IV, crec que buscarien una ració de predelinqüència, persecucions, trets i crim organitzat. Recordeu no obstant que aquest joc no està recomanat per "nens" més petits de 18 anys ;-)
24 d’abr. 2008
Generació Digital a Catalunya Ràdio l'1 de maig
Provarem i parlarem, en exclusiva, del nou joc per la Wii Emergency Heroes. Una co-producció catalano-anglesa dels estudis d'Ubi Soft. Parlarem en directe amb el lead designer. Aqui el trailer.
L'Ariadna està jugant al Flow i el comentarà. L'Olga Vallejo, i aprofitant que tindrem a l'estudi el Wii Fit, ens parlarà de l'Eva Nasarre, la Jane Fonda i el fenòmen de l'aeròbic dels anys 80.
Coneixerem el guanyador del llibre dels records Guiness dels videojocs. Per accedir al premi, només ens has d'agregar com a seguidors del nostre canal de Twitter i que ja hem explicat en posts anteriors.
El programa el podreu escoltar en directe, o baixar-vos-el a través del botó de Catalunya Ràdio que trovareu a l'esquerra.
22 d’abr. 2008
L'Arca Perduda dels Videojocs...
Els últims anys han estat prolífics en el retrobament de jocs en forma de prototips. Moltes vegades només els mateixos programadors o empleats en guarden alguna versió en un magatzem o en una capça a les golfes, d'altres vegades provenen de la neteja d'antigues oficines d'empreses del món dels videojocs ( o que ho van ser) i acaben en "mercadillos" o simplement a les escombraries.
En un parell de dies hem vist com apareixien un parell d'aquestes rareses:
"MILLIWAY: El restaurant a la fí de l'Univers" és la segona part del clássic conversacional d'INFOCOM basat en la novela de Douglas Adam "Guia de l'autoestopista galàctic". Andy Baio, periodista i programador ha tingut la sort de rebre un disc dur de backup de la mateixa Infocom, on a part de codi font i documentació de l'empresa i dels seus jocs comercials, hi ha alguns jocs no comercialitzats. Malgrat a la seva web es pot jugar a través de Z-Machine ( inèrprete del llenguatge de les aventures d'Infocom) la versió és molt primerenca i apenes ens permet fer gaire cosa. De totes maneres, una gran troballa ( i moltes més que esperem que surtin d'aquest disc dur en el futur!!).
"Cabbage Patch Kids" és el joc de les "Muñecas Repollo", famoses nines dels 80 que incidentalment varen salvar a Coleco de la desfeta econòmica dels videojocs. La Colecovision va tenir el joc ( una modificació de l'Athletic Land de Konami pels MSX, que tingué també la versió de les Cabbage Patch Kids), i durant un temps es rumorejà d'una versió per Atari VCS que només estava en possessiói del seu autor. Sembla, però, que Gims Butter ha sigut l'afortunat de trobar unes EEPROMs amb un nom que sugereix que pertanyen a aquesta versió mai vista.
Així doncs estigueu atents, companys, mai se sap quin tresor es pot creuar en el vostre camí!!
21 d’abr. 2008
Echochrome
20 d’abr. 2008
Xifres: un any enrera
Mireu aquest enllaç:. És el web de la "prestigiosa" revista Edge. I ho poso entre cometes perquè de vegades aquesta gent publica anàlisis una mica girats pel meu gust, massa "contra corrent". Tot i així, un referent quan a revistes de videojocs.
El més destacat és que jocs que pel meu gust haurien d'estar molt més amunt, com és el cas de Bioshock i d'Oblivion, cauen a posicions discretes. Quan veig el top ten de la llista penso que al final sempre veig les mateixes cares, i no és que no m'agradin els primers, és que trobo que els jocs amb molta més qualitat passen desapercebuts per la gran majoria de gent.
19 d’abr. 2008
Tetris + Arm Wrestling = Tresling
En aquesta ocasió us portem una altra volta de cargol, una altra adaptació del Tetris d'aquelles que paguen la pena: Tresling.
Explicació: seguint el funcionament d'un enfrontament de polsos al més pur estil 'Yo, el halcón' -'Over The Top' en anglés- sobrepassat de testosterona i braços amples com la meva cama, Trestling utilitza l'emoció dels antebraços gronxant a dreta i esquerra per activar un polsadors que faràn moure la fitxa que cau del nostre playfield i amb l'altra ma tindrem llibertat per fer-la rotar. Com que els dos jugadors necessiten moure les seves respectives fitxes, cadasqun ha de guanyar a l'altre i quan calgui deixar-se guanyar per moure la própia fitxa, i aixó continuament. És una mica enrevessat explicar-ho, millor paseu pel site de Tresling i mireu el video que tenen allà penjat.
Com diria un amic meu, aquestes coses em fan sentir una mica més nortamericà.
18 d’abr. 2008
Arkanoid humanitzat
Ara Nokia fà una publicitat sobre el tema amb un video en Flash utilitzan técniques de stop-motion un pel trapelles. El que resulta bonic és que al mig d'aquesta mena d'anunci podem jugar a versió humanitzada -pala, bola i totxanes humanes- del Break Out!, Arkanoid o El Muro que venia dins de la cinta 'Horizons' de ZX Spectrum, escolliu la referéncia generacional que us vingui més de gust.
Paga la pena invertir uns minutets per veure aquesta xorradeta a Get-Out-And-Play.
17 d’abr. 2008
Super Genintari
Una Atari VCS, una NES, una SNES i una Genesis -coneguda a les nostres contrades amb el nom de Megadrive- totes en un trasto únic i compacte. Millor que facin coses així i que no vagin amb males companyies i es droguin, oi?
Tetris: The Movie
16 d’abr. 2008
Repetim
Pot ser teu si ens agregues al nostre canal de Twitter. Per fer-ho, i si encara no utilitzes aquesta aplicació, només hauràs de subscriure't de franc i després seguir el nostre canal. En el proper programa de l'1 de maig donarem els noms dels guanyadors.
Només podran accedir al concurs els qui hagin marcat com a "following" el nostre canal i com a conseqüència apareguin a la dreta de la pantalla del Twitter.
Seguir twitter.com/gendigital t'oferirà forces avantatges en un futur ... ;-D
15 d’abr. 2008
In Crescendo: Super Mario Edition
Us imagineu com sonaria la BSO del SuperMario?
http://view.break.com/487616 - Watch more free videos
14 d’abr. 2008
Humor
L'avi del WiiFit: NES Power Pad
En la seva vocació de FAMIly COMPuter, l'entreteniment per tota la familia ha sigut sempre la bandera de la gran N ja desde els temps de la NES. I aquí tenim el POWER PAD o Family Trainer, el joystick interactiu que Nintendo va comercialitzar cap al 1987, junt amb un reguitzell de jocs de caràcter esportiu i aventurer. La finalitat és exactament la mateixa que la del WiiFit, moure't davant de la pantalla del videojoc, i de ben segur que altres jocs en faran ús ( a ningú se ocorrer que és el perifèric ideal per un simulador d'snowboard?).
Com veieu el powerpad no és res més que un antecessor al concepte dels Dance Mat dels jocs de ball, on cada posició dels peus representa una pulsació del joystick.
Una curiositat? EL popular programa Humor Amarillo ( Takeshi's Castle) va tenir videojoc per NES i usaba el PowerPad.
12 d’abr. 2008
Wiitis?
Està clar que Nintendo vol fer-nos alguna cosa. Ja ho va intentar amb els pokémon i els raigs de Pikachu i sembla que definitivament ha trobat la manera.
Si l'Ariadna vol entrenar-se amb el Wiifit, d'aquí uns mesos que tindrà, Wiifitis?
És la fi del món, usuaris com ella s'esborraran del DIR i compraran el perifèric, i després aniran al C.A.P. més proper amb Wiitis i Wiifitis i els metges no donaran abast.
Ho veig, "Nintendo es el demonio", us ho deixo, recordeu les paraules del mestre Josue Yrion.
9 d’abr. 2008
Jo vull una Wii i el WiiFit (i ser una dona amb hula hop)
Em crida l'atenció, i m'aturo a veure què. Vull veure amb els meus propis ulls el que la incrédula periodista m'acaba d'anunciar (ja he pensat a l'instant que pot ser un bon motiu per postejar al blog).
Jo i els milers de persones que seuen ara mateix davant el televisor de casa seva veiem com una dona, dreta, mou la cadera en el no res i sembla que s'ho passa bé; deu tenir uns 50 anys, és el nou públic de les consoles, diuen els experts. El joc sembla que li agrada: en realitat està fent girar un hula hop virtual -que no existeix més enllà de la pantalla de la consola- amb els seus cops de maluc. Ho permet la tecnologia, ho permet la Wii i el nou joc del que avui parlen els informatius de televisió. I el periodista explica que a més de poder fer anar un hula hop, podem esquiar, fer equilibris damunt una corda, córrer... i tot damunt una plataforma que sembla una bàscula (dedueixo que deu ser el que capta els moviments del cos i els transmet al joc...).
O sia, que el nou joc ens permetrà als mandrosos no haver d'anar fins al gimnàs per posar-nos a to de cara a l'estiu, quan el tipet es llueix més que mai.
Jo ja he decidit que em dono de baixa al Dir per poder estalviar, comprar-me una Wii i suar al menjador de casa amb el WiiFit. Algú s'apunta?
6 d’abr. 2008
Quan el píxel és art
Amb el nom de píxel-art coneixem avui en dia les obre d'autors moderns i dissenyadors que fan servir, més o menys inspiradament, motius gràfics, técniques i sobretot estètiques basades en el grafisme dels primers ordinadors/videojocs.
Però ara parlem d'Art ( en majúscules), art de galeria d'exposicions i de premis artístics. I parlem també de l'artista japo-brasiler Alice Shintani. Aquest creador visual, llicenciat en Enginyeria Informàtica, exposa a Sao Paulo la seva última obra: "Atari series", on reprodueix sobre tela elements del clàssic d'Activision per la VCS: River Raid.
En les seves propies paraules intenta explorar les difoses barreres entre les nocions de realitat i ficció. Un altre exemple com els videojocs van impregnant la cultura ( i la anomenada "alta cultura" en contraposició al nínxol natural dels videojocs: la cultura POPular) i un cop més es revelen com una de les més grans influències per a la forma d'expressar-se de tota una generació.
Qui sap si mai aribarem a veure-la al MACBA!
4 d’abr. 2008
Vols aquest llibre?
Pot ser teu si et dones d'alta al nostre canal de Twitter. Per fer-ho, només hauràs de subscriure't de franc i després seguir el nostre canal. En el proper programa de l'1 de maig donarem els noms dels guanyadors.
Només podran accedir al concurs els qui hagin marcat com a "following" el nostre canal i com a conseqüència apareguin a la dreta de la pantalla del Twitter.
Seguir twitter.com/gendigital t'oferirà forces avantatges en un futur ... ;-D
2 d’abr. 2008
Política als videojocs
Un vadejoguenc va denunciar l'altre dia que li havien banejat el "live" per posar a la seva conta: "Jo no soc espanyol m obliguen a ser-ho, visca Catalunya. Tots units podem fer-ho possible."
M'he posat en contacte amb MS per veure què en pensaven del tema i quina informació tenien ells. Aqui copio i enganxo:
Como comentamos, fue expulsado por un día por los comentarios negativos que dieron sobre él otros usuarios de LIVE, que además hemos detectado ser de otros países y no españoles.
La razón de la expulsión es que este usuario usaba con frecuencia una expresión inofensiva en Español, que resulta sumamente molesta y ofensiva en inglés: “Ho”. Al parecer, en inglés esta expresión era percibida como “ey tu, eh, eh????”, (difícil explicarlo por mail, pero parece ser muy violenta en inglés).
Tras las quejas recibidas por otros usuarios, el jugador en cuestión fue expulsado por un día.
Sobre la desaparición de su moto, nos han aclarado que el sistema quita automáticamente el “historial” y “biografía” del expulsado, para eliminar cualquier rastro de lo que pudiera haber sido ofensivo, como por ejemplo un texto de la biografía. Es un acto automático, que se hace siempre por precaución. Estarás conmigo en que es algo rutinario y que tiene sentido “preventivo”. Esto NO impide que el jugador que fue expulsado pueda volver a ponerse la misma “biografía”, que NO ha sido el motivo de la expulsión.
Como podrás observar, para nosotros es muy importante tutelar a toda la comunidad de LIVE e igual que a veces tenemos que expulsar a los “tramposos” del servicio, en otras ocasiones movemos toda la maquinaria para entender las razones de una expulsión, aunque sea temporal.