24 de febr. 2008

Pel·lícules de videojocs

Ja fa un temps vàrem parlar al generació d'una sèrie de pel·lícules basades en videojocs. Ahir vaig veure "Resident Evil", la primera de les tres. Avui tocarà la segona i potser si em queden ganes, la tercera.

Com a joc de por em sembla força interessant. Tinc tres de Gamecube: "Remake", "Zero" i "RE 4". Tres de Dreamcast; "RE2", "RE: Code Veronica" i "RE3: Nemesis". I cap supera "Alone in the Dark", no pel plantejament sinó per lo que va significar. Recordo aquelles tardes quan venia un amic a casa i intentàvem superar una fase del "AitD 2", morts de por i desitjant conèixer més de l'aventura. Actualment em quedo amb el Silent Hill 2, potser el millor entre els millors.

Com a joc d'acció sí que val molt la pena, llàstima del millorable control. Els primers minuts del RE Director's Cut, que és el que jo vaig testar per primera vegada per psone, són molt bons, la sorpresa del zombie menjant-se un membre de l'equip S.T.A.R., la resolució de petits puzles i haver d'economitzar les armes posaven una mica de pausa i una certa pujada en el ritme cardíac.

Ara parlem de la peli. Una adaptació d'un llibre que valgui la pena? El senyor dels anells, van caldre tres pelis i una inversió milionària. Una adaptació d'una peli a videojoc que valgui la pena? Potser Matrix, imagina't la qualitat de la resta. Una adaptació de còmic a peli? Potser Spiderman, però no ho tinc gaire clar.

Escric això perquè en realitat cap adaptació supera l'original quan el canviem de medi. Recordo poques pelis profundes com "El club de los poetas muertos", que em fan tocar la fibra i repensar algunes coses. Un videojoc que destaqui per l'argument? Alguns n'hi ha, però condensables en dues hores cap.

Ës per això que quan miro una peli com aquesta, o com "Alone in the dark" o "Mortal Kombat" penso només que estic veient una peli més i m'oblido del joc. Llavors "Resident Evil" ja no em sembla tan dolenta.