9 de febr. 2008

Street fighter X

Sí, estem a punt de veure la nova entrega, cada cop surten més imatges de Street Fighter IV i sembla molt interessant, però em recorda molt al Street Fighter EX de la psone, només que ara tot és brutalment més preciosista, les màquines ho permeten i el nivell de detall dels moviments i dels escenaris fins i tot ho calificaria de malaltís.

I jo em pregunto: on queda el joc? Gairebé tot l'esforç es concentra en fer-ho més bonic però continua la mecànica de sempre, és més, l'Street Fighter Alpha 3 amb el seu World Tour era ja molt divertit. No valdria la pena deixar-ho com està i fer altres coses?



El mateix productor del joc, Yoshinori Ono, reconeix en una entrevista a 1UP.com que li va costar convèncer als caps de Capcom per fer una nova versió de SFIV, però ho va aconseguir. Vull recapitular totes les versions que s'han fet per Super Nintendo, Mega Drive, 3DO, Sega Saturn, Playstation, Dreamcast, Playstation 2, Xbox Live i per descomptat PC i arcades, algunes fins i tot només van aparèixer a Japó; hi ha tantes que no sabria triar la millor. Em fa mandra.

Saturació? Manca d'idees? Encara no les tinc totes de que aquest títol es vengui mitjanament bé. De Capcom espero més "Dead rising", més "Lost planet" o "Power stone" però amb cares noves. Sofregits dels anys vuitanta són com remakes de pel·lícules. I malauradament també ens arriba el nou Golden Axe, Bionic Commando, Castlevania, Gran Turismo, Halos, Fifas, PES i tota la tropa a veure si pesquen diners sense enfilar-se massa en la creativitat.

Imagineu un remake de Paco Martínez Soria? Doncs amb tant Street Fighter tinc una sensació de "déja vú".