22 de febr. 2008

Què passa amb el pc?

Aquests dies, mentre es celebra la "Game Developers conference" reflexiono sobre un tema. Quantes vegades hem fet cas al món del PC en el programa? Cada cop menys, i això va en consonància amb el fet que cada cop els videojocs per ordinador donen menys beneficis a les desenvolupadores i prefereixen publicar en consola.


Això té una cosa dolenta, el preu. Tots sabem que quan anem a una botiga i comprem un joc si és de PC ens calen 20 eurets menys com a mínim.

I té una cosa positiva, els requeriments. Necessito un Dual Core? Eh? D'això no en tinc, ni DirectX 10, ni PCI Express ni Windows Vista. Jo vull posar el compacte, agafar el comandament i començar a jugar estirat al sofà.

Fa molt de temps que el negoci dels fabricants de hardware ha deixat d'interessar la gent. Hi ha molts usuaris que sempre estan a la última: que si DirectX 10.1, que si pixel shader 4, que si pci express 2.0, que si memòries DDR a 1GHz de bus... Però aquests, malauradament, saben trobar les coses molt fàcilment, també les pirates. I, com tot en el món, si no es rentable no es fa. Segurament ens estem carregant els jocs de PC mica en mica.

Per cert, tot i que estic avui una mica negatiu, espero que el proper Starcraft 2 sigui lo que es veu en vídeos, una bèstia jugable. És de les poques coses en compatibles que encara m'atrau juntament amb les aventures gràfiques i els jocs d'escacs.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

El joc Soldat no està per a consoles.
Amb això en tinc prou.
I les consoles no tenen teclat i ratolí.

Gustavo Benéitez ha dit...

quin és el joc soldat?

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Albert Murillo ha dit...

Boníssim,

En ma vida l'havia vist. És aquest: http://vitolvai.iespana.es/

Sembla un multijugador massiu. Què ens en pots dir d'aquest joc anònim?

Albert Murillo ha dit...

Per cert, un video

http://es.youtube.com/watch?v=9cctyg-4zNk

Anònim ha dit...

JO us puc dir que està en català !!!!
ueeeee

Jo fa temps que he oblidat el PC, tot i que els jocs són més barats, els Pc's són més cars i sempre tens problemes quan instal·les.

I no parlem de requeriments, si vols gaudir d'un joc al 100%, t'has de deixar 3000€ cada cop que surt un joc nou (HL2, Crysis, ....)

Anònim ha dit...

El joc Soldat és un quake3 i un counterstrike en dos dimensions.

Té una gran comunitat al darrera.
És de velocitat més ràpida que el quake3.
És pot jugar en plan tàctic fent servir el mode realista.

Hi ha molts tipus de mode de joc però básicament és centrat en capturar la bandera i tots contra tots. El meu mode de joc preferit és Hold the flag.

La comunitat ha creat molts modes de joc nous. I també han afegit components de rol mitjançant scripts per al servidor.

Sembla lleig però si el jugues t'hi enganxes.
Està en català, el vaig traduïr jo mateix.
Per cert que segur que no és gaire bona i em podríeu dir els errors.

Sel·lecciona l'idioma català al principi de l'instal·lació. Si tens l'XP en espanyol et surt predeterminat l'espanyol.

L'únic problema principal és que tot i que funciona psè amb wine, no hi ha versió per a linux.