6 de gen. 2009

Els meus tasts

Per problemes diversos no he pogut participar, com la resta dels meus companys, en els programes amb els gustos personals. Haig de dir que tot i així m'agradaria fer referència a tot allò que em va captivar en algun moment, no pas per mi mateix sinó per retre homenatge a allò que per mi és important. [+/-] Si voleu saber més cliqueu aquí. Gràcies!


Millor videojoc: X-Wing

A l'any 1994 estava estudiant a la UPC Telecomunicacions; érem un grup de nois els que ens agradaven els videojocs però tampoc en parlàvem massa. La nostra font principal d'informació era el quiosc -m'agradaria saber què pensava aquell botiguer quan cada mes anava al quiosc i amb 2000 pessetes arrasava amb totes les revistes de videojocs que podia-.


Un dia va arribar el Toni, un company d'estudis, amb un grapat de diskettes on posava "X-Wing Lucasarts". Tothom, i vull dir tots els del grup, ens vam esverar i vam començar a xisclar "Toni, que rule". I tant que va circular, després d'unes setmanes baixàvem les escales cantant la melodia del Darth Vader. Evidentment les noies ens miraven estranyades, elles mai ho podran entendre.

El senyor Tom Holland i tot el seu equip al complet van fer realitat un dels meus somnis, poder pilotar una nau rebel. Avui encara al·lucino amb la diversió del joc; és més, la primera vegada que vaig veure la primera pel·lícula no em vaig fixar en els detalls de les naus, però després de jugar la vaig tornar a veure i vaig adonar-me del gran treball que havien fet els desenvolupadors recreant un univers de combat que tenia sentit i que ni tan sols la gran saga "Wing Commander" va arribar a fregar.

Millor banda sonora: Gran Turismo 2

Vaig descobrir Garbage gràcies a aquest joc. No és el mateix conduir, amb tots els meus respectes, per l'autovia de Castelldefels amb un SEAT Panda escoltant Manolo Escobar que amb un, posem per cas, BMW sèrie 3 amb Garbage i 5 altaveus. Encara que vagis a 80. Això va passar amb uns quants jocs de Playstation durant la seva primera etapa, jocs com "Wipeout" o el mateix "Gran Turismo", un esforç que Sony va fer per tal que l'experiència fos més maca.


En aquells moments hi havia una forta guerra amb la Saturn, i Sony la va guanyar de la millor manera. Tenien els millors desenvolupadors, les millors eines, una màquina competitiva i un gran catàleg. I van dir, "anem a menjar-nos el mercat". Gràcies als Wipeout i els "Gran Turismo" jugàvem mentre escoltàvem música del nostre temps: Chemical Brothers, Orbital, Apollo 440, Garbage... i molts més.

Millor llibre: "Las partículas elementales"

Michel Houllebecq és un pseudònim de Michael Thomas. El que va escriure al 98 i que m'ha captivat, és la negativitat de viure explicada sota dos parers diferents: el que no veu llum i el que surt de l'obscuritat. És una reflexió tan suggestiva que convida a fer una pròpia interpretació. M'identifico plenament, la vida no val res però toca viure-la. Per ser feliç cal tenir ganes de ser-ho i una mica de sort, res més.