25 de gen. 2009

Impressions Killzone 2

L'Albert, que no ens vol explicar com s'ho fa per rebre coses de Sony com la demo de Killzone 2 -de la qual mig món s'està barallant per obtenir i posar coses al seu web- ens va portar aquest videojoc enmig del temporal que assoleix Catalunya -i tot l'estat-.


Com que no vull ser massa pesat parlant de qüestions purament tècniques, i donat que no estic massa habituat a escriure aquestes coses -als videojocs, com a la vida i com a l'amor, el físic no és l'únic que importa ;-)- us penjo totes les meves -curtes- impressions sobre el que es va veure a l'estudi de Catalunya Ràdio en directe. Feu click aquí si el voleu veure sencer. Gràcies!

Engeguem la consola. El primer que veiem és una introducció feta en temps real per la PS3. Si l'haig de comparar amb un referent a 360 serà Gears of War 2, un dels més referenciats com a "top" de la tecnologia. Així doncs, a la intro guanya escandalosament "Killzone 2", els personatges estan més ben fets, menys poligonals. A GoW2 encara podies apreciar la composició poligonal de Marcus i companyia a les seqüències cinemàtiques -cutscenes-, ben camuflat amb unes textures immenses. Però aquí tot és més real, més "humà".

A continuació passes a tenir el control. L'escenari és molt gran, ple de detalls i objectes. Es nota, però, que els models han baixat en nombre de polígons i que a tot arreu hi ha una mena de filtre que ho esborrona una mica per donar sensació de que l'escenari està molt brut, fosc i caòtic. La textura aplicada a l'arma em va semblar una mica cutre, el motor fa petites llicències -com per exemple travessar amics-, però tot és increíblement ràpid, molt més que el GoW2.

Val a dir que a Catradio les teles són Sony Bravia LCD però de les primeres, per tant no suporten 1080p que la consola -interpolant la resolució nativa del videojoc- sí ofereix. 30 frames per segon és el que sembla amb aquestes condicions, el mateix que el seu "rival", al que guanya clarament en número de polígons en pantalla i elements mòbils i amb el que perd si mirem la qualitat de les textures.

Una de les coses que més em "molesta" de la PS3 és el "Dual Shock". Penso que no és un comandament dirigit als jugadors que habitualment juguen als FPS en un PC. El fet que "Killzone 2" sigui en primera persona no ajuda gens a manegar millor la situació. En aquest terreny les consoles no arribaran mai a dominar un joc com un teclat i un ratolí, tot i que continuo pensant que prefereixo -de llarg- el control del "Gears of War" i la vista en tercera persona. És totalment personal, això no ha d'influir en la valoració final.

No vam poder recrear el multijugador, és una beta, és Catràdio i és un contracte amb Sony de confidencialitat, tot plegat imagino ho fa massa difícil. Però si aconsegueixen mantenir el nivell de les partides en l'àmbit multijugador Sony té un guanyador clar a l'online. Gràficament sembla més bèstia que el "Gears of War", però Guerrilla ha tingut 4 anys per fer això i "Gears of War" es basa en un motor 3D multiplataforma, "Unreal Engine". Sincerament, en aquests dos espectaculars jocs és millor guiar-se pels gustos personals que pel rendiment del maquinari, els dos estan a un gran nivell.

p.d.: Miissatge escrit tenint en compte la terminologia en català del videojoc