5 de gen. 2009

Treasure by Gamasutra

Escoltant el disc "24 hour party people" m'arriba un correu: Gamasutra parla amb el CEO de Treasue, Masato Maegawa, i repassen breument els darrers anys de la companyia. Treasure és una companyia molt lligada a SEGA que sorgeix de l'escissió d'alguns membres de Konami. Durant anys només va treballar per plataformes SEGA tot i que alguns dels seus treballs també van ser publicats per altres companyies.


Així, sense posar-me xulo ni mirar la wikipedia, de Treasure recordo "Gunstar heroes", "Light Crusader", aquell de lluites amb 4 jugadors a la megadrive basat en el personatge de Yu Yu Hakusho, "Guardian Heroes", "Radiant silvergun", "Silhouette Mirage", "Sin and punishement", "Bangai-o", "Shilpeed", "Ikaruga", "Gradius V"...


Amb això el vull dir és que Treasure forma part de la meva pròpia cultura particular dels videojocs. Durant molts anys Treasure ha estat sinònim de jugabilitat -ara ja es pot dir, mireu més avall!- com la majoria de jocs de Capcom o Konami. I en tot aquest temps sempre que han tret un nou joc han fet una obra mestra, de vegades a contra-corrent del mercat.


"24 hour party people"? Potser no tant, però uns bons vicis a l'"ikaruga" i al "Guardian Heroes" sí que he fet. A veure si finalment s'animen amb el "Radiant Silvergun" i el veiem a les botigues virtuals. De fet jo faria una compilació amb tots els seus jocs! ;-)