28 de gen. 2009

Què! El musical

De vegades els nois de Generació Digital ens tornem analògics i anem a veure plegats algun espectacle de la ciutat de Barcelona -ja anirem més enllà, tot arriba!-.

Aquest cop, després de parlar de "Final Fantasy", de "Resident Evil", de "Duke Nukem" -forever, in eternum- i de jugar una mica al "Guitar Hero World tour" i el "Rockband", vam anar a veure el musical Què!, dirigit per l'Àngel Llàcer, en Manu Guix i l'Alex Mañas.


Tot començà d'una forma esbojarrada, acostumat a veure betes de videojocs on la pregunta és "gràfics, guió, durada..." intentava trobar una relació amb el que estava succeint a l'escenari. Res d'això, als 15 minuts de veure els moviments de l'escenari ja no vols ordre, ni història, ni cap mena de guió. Només vols que continuïn cantant.

Jo, que no sóc gaire bon crític musical i que puc entendre el mateix que quan veig una pel·lícula -m'agrada o no m'agrada- vaig sortir del teatre molt content. Les veus em van semblar fantàstiques, arriscades i algunes molt per sobre d'alguns cantants de rock actuals, que guanyen milions d'euros.

Però haig de parlar especialment bé dels músics, s'ho han treballat molt bé. No és gens fàcil mantenir el ritme d'una història com ho fan ells, i en tot moment els vaig veure molt concentrats -perquè hom els pot veure, no estan amagats-.

En definitiva, ara que és a punt de tancar el cicle després de gairebé sis mesos, és un bon moment per apurar el final i anar a veure aquest gran musical en català. Teniu fins al 31 de gener per fer-ho.